View Single Post
  #36  
Old Tuesday, January 17, 2012
shani1's Avatar
shani1 shani1 is offline
Junior Member
 
Join Date: Mar 2009
Location: Lahore
Posts: 21
Thanks: 5
Thanked 2 Times in 2 Posts
shani1 is on a distinguished road
Default

Quote:
Originally Posted by Farrah Zafar View Post


ن م راشد اور تصدق حسین خالد اس کے بانی مانے جاتے ہیں
گو کہ دوسرے ساتھیوں نے بھی اس کی تشریح کی ہے لیکن میں اس سے اتفاق نہیں کرتی ۔

اس شعر میں شاعر نے تصوف اور
وحدت الوجود کا نظریہ پیش کیا ہے ۔یعنی انسان خدا کے وجود کا ایک حصہ ہے ۔ جب کہ وحدت الشہود کے نظریے کے مطابق خدا اور اس کی تخلیق دو مختلف وجود ہیں ۔

غالب نے کناۓ کا سہارا لیا ہے ۔کھل کے اگر وہ اسے لکھتے تو شائد مولوی حضرات ان پر فتوی لگا دیتے ۔

وہ کہتے ہیں کہ جب کچھ بھی نہیں تھا تو اس وقت صرف خدا تھا ۔اور اگر خدا یہ کائنات تخلیق نہ کرتا تو صرف خدا ہی ہوتا ۔اس کے علاوہ کوئ نہیں ۔

اگلے مصرعے میں بڑی ہوشیاری اور خوبصورتی سے وہ یہ سوال قاری کے سامنے رکھتا ہے کہ اگر میرا وجود نہ ہوتا تو بھلا میں کیا ہوتا ؟ جب کہ وہ پہلے مصرعے میں اعتراف کر چکا ہے کہ اگر کچھ اور نہ ہوتا تو خدا ہی خدا ہوتا اس کائنات میں ۔ جب وہ یہ کہتا ہے کہ ڈبویا مجھ کو ہونے نے تو اس سے اس کی یہ مراد ہے کہ میں اگر پیدا نہ ہوتا تو میں خدا کے وجود کا حصہ ہوتا اور وہ ہی قابل فخر بات ہے ۔

غالب جو کہنا چاہتا تھا وہ اس نے نہایت معصومیت سے سوال کی شکل میں کہ ڈالا ۔الٹا قاری کو سوچنے پہ مجبور کر دیا کہ اس کے عدم وجود کا مطلب یہ ہے کہ وہ خدا کے وجود کا حصہ ہے۔


امید ہے اس تشریح سے آپ مطمئن ہوں گے۔

باقی سوالوں کے جواب دوسرے لوگ دے چکے ۔شاعری کا سلیبس بہت زیادہ ہے ۔وہ کچھ بھی پوچھ سکتے ہیں ،کہیں سے بھی پوچھ سکتے ہیں ۔ زیادہ اقبال ،فیض اور غالب کے امکانات ہیں۔

یہ شعر پچھلے سال عائزہ سے پوچھا گیا تھا


دام ہر موج میں ہے حلقہ صد کام نہنگ

دیکھیں کیا گزرے ہے قطرے پہ گہر ہونے تک
@farah ap k raja gidh ke tasreah pa b etraz kia tha ma na if u remember or is ghhalib ka y shair ke tasreah pa b etraz kro ga ager ap vaqye adab ka adab krte hain to ap ko yah maloom ho ga k jub adab ke bunyad pare to us ka fundamental reason nijat e hasti tha yah kurb e hasti sa chtkray k lye adab takleak howa ap na jo tasreah ke ha us k matbik shair k dosray hissy ma unho na fakhr ka sur chusma yah btaya k ma na hota to khuda b na hota ap mjy btana pasund kry ge k kaha pa istarah yah tashbey istamil ke gae ha is ma lika ha DABOYA to daboya yaha pa irfan k lye nhe pasti k lye istmiual howa ha.kahne ko boht kuch hain bot i know u have that mentality to get my point.
__________________
Bus ise bat pa pesh-e-fanna khamosh ho
Aik jaha tameer ho ga sub fanna hone k Bad
Reply With Quote